Development of Integrated Waste Management Systems in South Africa - Limpopo

SUMMARY:
Rio de Janeiro – Kyoto – Johannesburg – Stockholm - Basel – are focusing on the reduction of Greenhhouse gases. As a party to the UNFCCC South Africa has committed itself to report on and to reduce its production of greenhouse gases. In its Polokwane Declaration of 2001, South Africa committed itself to a waste free South Africa by 2022. South Africa has adopted the Waste Hierarchy as the foundation for waste management and is currently completing national legislation with this as a centre piece.

Development and implement of IWMS takes place at the Municipality level. In South Africa each of three spheres of Government play a different role. The national government is responsible for setting policy and minimum standards and the provincial government is responsible for monitoring and ensuring that local municipalities adopt waste strategic plans and implement them. The local government is responsible for refuse removal and solid waste disposal (Municipal Structure Act [1998]). Furthermore the Integrated Development Plan, which has to be developed by local governments, has to include a sector plan for Integrated Waste Management (Municipal System Act [2000]). According to the National Waste Management Strategy the Integrated Waste Management Plan must focus on prevention and minimisation of both the generation of waste and any negative impact it may have on human health and the environment. Integrated Waste Management is based on the concept of the waste hierarchy, aims for universal service and requires separation at source to be effective. Implementation requires a paradigm shift from “end of pipe” solutions that focus on the collection and disposal of waste after it is generated to Integrated Waste Management. Some Districts in the 9 Provinces have already prepared Integrated Waste Management Plans including Limpopo, Mupumalanga, Western Cape, Northern Cape and Gauteng. The process of implementation has partly begun and is in different phases of realisation.



Copyright: © European Compost Network ECN e.V.
Quelle: Orbit 2006 (September 2006)
Seiten: 8
Preis: € 4,00
Autor: Manja Schubert
David Berger
 
 Diesen Fachartikel kaufen...
(nach Kauf erscheint Ihr Warenkorb oben links)
 Artikel weiterempfehlen
 Artikel nach Login kommentieren


Login

ASK - Unser Kooperationspartner
 
 


Unsere content-Partner
zum aktuellen Verzeichnis



Unsere 3 aktuellsten Fachartikel

Verfassungsrechtliche Erfordernisse der Biodiversitätssicherung nach der Klimaschutzentscheidung des BVerfG
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Angesichts von drei miteinander verflochtenen tiefgreifenden Umweltkrisen - der Klimakrise, der Biodiversitätskrise und der weiterhin bestehenden Krise der Umweltverschmutzung - wird nach wirksamen politischen Ansätzen gesucht, den Problemen zu begegnen. In globaler Perspektive am ambitioniertesten - weil allumfassend - ist bislang die Transformationsstrategie des 'EuropeanGreenDeal' der EU-Kommission,1 die allerdings selbst in Schwierigkeiten geraten ist, sichtbar etwa in Kompromissen bei der Luftreinhaltepolitik, dem Zögern in der Weiterentwicklung der Chemikalienpolitik oder der Anerkennung fragwürdiger Risikotechnologien, wie etwa der Atomenergie, als Nachhaltigkeitsinvestition im Rahmen der EU-Taxonomie-Verordnung.

Möglichkeiten und Grenzen der Verfahrensbeschleunigung in Krisenzeiten durch Einschnitte bei UVP und SUP
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Dass Planungs- und Genehmigungsverfahren in Deutschland zu lange dauern, ist kein Geheimnis. Auch Jahrzehnte nach der Einleitung noch nicht abgeschlossene Großprojekte sind eher die Regel als die Ausnahme. Insbesondere die Klimakrise und die durch den Angriffskrieg der Russischen Föderation auf die Ukraine ausgelöste Energieversorgungskrise erfordern eine möglichst rasche Planung, Genehmigung und Umsetzung der benötigten Energieinfrastrukturvorhaben.

Meeresschutz und Klimawandel
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Zum Gutachten des Internationalen Seegerichtshofs im Fall 'Climate Change and International Law'