Development of Governmental Prevention Strategy. The case study of Cyprus

The annual per capita production of waste in Cyprus is estimated at 468 Kg for residential areas and 670 Kg for tourist areas, while the total waste is estimated at the end of 2012 up to 630000t according to the official statistics. The Waste Prevention Strategy for Cyprus suggests that local authorities and policy makers should now put more emphasis on waste prevention and re-use, in order to achieve a reduction of disposal costs, CO2 emissions and a decrease in the demand for natural resources.

The waste prevention activities and the waste prevention actions as designed are in relation to specific waste prevention target and indicators per selected group like Public and Local Authorities, Educational Centre, Tourist Activities, Shopping centres, Constructions. The prevention activities focuses on public awareness program using social media, newspaper, radio spots, tv spots, mails, door by door informative, live links, seminars, conferences, advertising of waste prevention as well as through telephone lines. Also the activities promote home composting on which yard and green waste can be composted easily (those waste in some regions especially the tourist areas consist the 25% of the total waste v/v). Through this Strategic specific emphasis is given to Food waste reduction. The proposed Governmental strategy covers the state of the art, the compositional analysis, the waste prevention activities, the waste prevention actions, waste prevention target and indicators, the methodology for determine the waste prevention. This Waste Prevention Plan supports the overarching Waste Management Strategy for Cyprus from 2014-2020.



Copyright: © European Compost Network ECN e.V.
Quelle: Orbit 2014 (Juni 2014)
Seiten: 0
Preis: € 0,00
Autor: Antonis Zorpas
 
 Artikel nach Login kostenfrei anzeigen
 Artikel weiterempfehlen
 Artikel nach Login kommentieren


Login

ASK - Unser Kooperationspartner
 
 


Unsere content-Partner
zum aktuellen Verzeichnis



Unsere 3 aktuellsten Fachartikel

Verfassungsrechtliche Erfordernisse der Biodiversitätssicherung nach der Klimaschutzentscheidung des BVerfG
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Angesichts von drei miteinander verflochtenen tiefgreifenden Umweltkrisen - der Klimakrise, der Biodiversitätskrise und der weiterhin bestehenden Krise der Umweltverschmutzung - wird nach wirksamen politischen Ansätzen gesucht, den Problemen zu begegnen. In globaler Perspektive am ambitioniertesten - weil allumfassend - ist bislang die Transformationsstrategie des 'EuropeanGreenDeal' der EU-Kommission,1 die allerdings selbst in Schwierigkeiten geraten ist, sichtbar etwa in Kompromissen bei der Luftreinhaltepolitik, dem Zögern in der Weiterentwicklung der Chemikalienpolitik oder der Anerkennung fragwürdiger Risikotechnologien, wie etwa der Atomenergie, als Nachhaltigkeitsinvestition im Rahmen der EU-Taxonomie-Verordnung.

Möglichkeiten und Grenzen der Verfahrensbeschleunigung in Krisenzeiten durch Einschnitte bei UVP und SUP
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Dass Planungs- und Genehmigungsverfahren in Deutschland zu lange dauern, ist kein Geheimnis. Auch Jahrzehnte nach der Einleitung noch nicht abgeschlossene Großprojekte sind eher die Regel als die Ausnahme. Insbesondere die Klimakrise und die durch den Angriffskrieg der Russischen Föderation auf die Ukraine ausgelöste Energieversorgungskrise erfordern eine möglichst rasche Planung, Genehmigung und Umsetzung der benötigten Energieinfrastrukturvorhaben.

Meeresschutz und Klimawandel
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Zum Gutachten des Internationalen Seegerichtshofs im Fall 'Climate Change and International Law'