Recovery of Recyclables from Municipal Solid Waste


Municipal solid waste is a source for recycables also in times of comprehensive source separation with separate collecting systems. Plastic is one example for the household sourced recycables that can be recovered both from the selective collected and the mixed waste streams. The determination of the recycable potentials always is difficult.

Waste producers in households and urban commercial facilities are often using the same collection system offered by the municipalities. The users have a specific consumption of short life products like paper, glass, plastics and metals that can be called recyclables. Although separate collecting systems in particular for paper and glass are offered, the individual participation on these systems always is limited. There are wide spread reasons for this limitation like the knowledge of people or their motivation to support recycling, the result always is a limited efficiency of every kind of separate collection. Analyses of Municipal Solid Waste typically show that the non collected share is on a level that MSW can be called a source for recyclables. The following research results are focused on plastic products, what are mainly short life products like packages but also long life products from different utilizations.
A problem of waste management calculations is to determine the specific yearly amount of plastics that can be found in MSW. Calculations based on global data of percentage and total amount per year doesn’t fit to reality. Data like plastics content in a range between 4.6 % and 13.6 % aren’t comparable without considering the additional waste collecting systems and the level of specific waste production per capita and year.
Baseline for the calculation of separate collected plastics is the average result of yellow bin collection with 28 kg/c•y mass recovery of all separated fractions. For the additional collecting system the results are also varying but inversely to MSW. The higher the density of population the lower the recovery quantity is.



Copyright: © Thomé-Kozmiensky Verlag GmbH
Quelle: Waste Management, Volume 2 (September 2011)
Seiten: 9
Preis: € 0,00
Autor: Prof. Dr.-Ing. Thomas Pretz
Dipl.-Ing. Michael Jansen
 
 Artikel nach Login kostenfrei anzeigen
 Artikel weiterempfehlen
 Artikel nach Login kommentieren


Login

ASK - Unser Kooperationspartner
 
 


Unsere content-Partner
zum aktuellen Verzeichnis



Unsere 3 aktuellsten Fachartikel

Verfassungsrechtliche Erfordernisse der Biodiversitätssicherung nach der Klimaschutzentscheidung des BVerfG
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Angesichts von drei miteinander verflochtenen tiefgreifenden Umweltkrisen - der Klimakrise, der Biodiversitätskrise und der weiterhin bestehenden Krise der Umweltverschmutzung - wird nach wirksamen politischen Ansätzen gesucht, den Problemen zu begegnen. In globaler Perspektive am ambitioniertesten - weil allumfassend - ist bislang die Transformationsstrategie des 'EuropeanGreenDeal' der EU-Kommission,1 die allerdings selbst in Schwierigkeiten geraten ist, sichtbar etwa in Kompromissen bei der Luftreinhaltepolitik, dem Zögern in der Weiterentwicklung der Chemikalienpolitik oder der Anerkennung fragwürdiger Risikotechnologien, wie etwa der Atomenergie, als Nachhaltigkeitsinvestition im Rahmen der EU-Taxonomie-Verordnung.

Möglichkeiten und Grenzen der Verfahrensbeschleunigung in Krisenzeiten durch Einschnitte bei UVP und SUP
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Dass Planungs- und Genehmigungsverfahren in Deutschland zu lange dauern, ist kein Geheimnis. Auch Jahrzehnte nach der Einleitung noch nicht abgeschlossene Großprojekte sind eher die Regel als die Ausnahme. Insbesondere die Klimakrise und die durch den Angriffskrieg der Russischen Föderation auf die Ukraine ausgelöste Energieversorgungskrise erfordern eine möglichst rasche Planung, Genehmigung und Umsetzung der benötigten Energieinfrastrukturvorhaben.

Meeresschutz und Klimawandel
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Zum Gutachten des Internationalen Seegerichtshofs im Fall 'Climate Change and International Law'