APPLICATION OF DR4 AND BM100 BIODEGRADABILITY TESTS TO TREATED AND UNTREATED ORGANIC WASTES

The Landfill Directive 1999/31/EC (European Council 1999) requires the progressive diversion
of biodegradable municipal waste (BMW) from landfill in order to reduce fugitive emissions of
CH4 from landfills. In the U.K. most municipal solid waste (MSW) is landfilled and as this
contains approximately 68% BMW this represents a significant challenge. The Environment Agency estimates that for England alone the amount of BMW landfilled in 2001/2 was 15 million tonnes and this will need to be reduced to 5.22 million tonnes in 2020. Annual, and in most cases, decreasing allowances for landfilling BMW have been set for Waste Disposal Authorities (WDAs) within the U.K. under national Landfill Allowance Schemes (Defra 2006). Strategies need to be developed and implemented by WDAs to meet these targets.

The aerobic DR4 and anaerobic BM100 biodegradability tests are currently applied in England and Wales for monitoring the reduction in biological municipal waste (BMW) achieved by mechanical biological treatment (MBT) plants (Environment Agency 2005). The protocol is applied only when outputs are landfilled and is based on estimating the reduction in potential biogas production between the MBT input, municipal solid waste (MSW), and all of the landfilled outputs, using the BM100 test. As this is a long term 100 day test the more rapid 4 day DR4 test may also be applied as this has been shown to correlate with the BM100 test. We have now applied the DR4 and BM100 tests to 132 organic waste samples including untreated and treated BMW and specific organic wastes. The results indicate that the correlation between the DR4 and BM100 tests has proved valid for mixed MSW derived BMW wastes. However when both tests are applied to specific organic wastes such as turkey feathers, cardboard packaging waste and pizza food wastes the correlation between the tests is less strong. It is concluded that the use of the DR4 and BM100 test correlation is valid for its designed application (monitoring MBT processes treating MSW derived mixed BMW), but that caution should be exercised when applying both tests to specific single component organic wastes.



Copyright: © IWWG International Waste Working Group
Quelle: Specialized Session F (Oktober 2007)
Seiten: 12
Preis: € 12,00
Autor: Andrew R. Godley
Kathy Lewin
Jim Frederickson
Richard Smith
Nick Blakey
 
 Diesen Fachartikel kaufen...
(nach Kauf erscheint Ihr Warenkorb oben links)
 Artikel weiterempfehlen
 Artikel nach Login kommentieren


Login

ASK - Unser Kooperationspartner
 
 


Unsere content-Partner
zum aktuellen Verzeichnis



Unsere 3 aktuellsten Fachartikel

Verfassungsrechtliche Erfordernisse der Biodiversitätssicherung nach der Klimaschutzentscheidung des BVerfG
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Angesichts von drei miteinander verflochtenen tiefgreifenden Umweltkrisen - der Klimakrise, der Biodiversitätskrise und der weiterhin bestehenden Krise der Umweltverschmutzung - wird nach wirksamen politischen Ansätzen gesucht, den Problemen zu begegnen. In globaler Perspektive am ambitioniertesten - weil allumfassend - ist bislang die Transformationsstrategie des 'EuropeanGreenDeal' der EU-Kommission,1 die allerdings selbst in Schwierigkeiten geraten ist, sichtbar etwa in Kompromissen bei der Luftreinhaltepolitik, dem Zögern in der Weiterentwicklung der Chemikalienpolitik oder der Anerkennung fragwürdiger Risikotechnologien, wie etwa der Atomenergie, als Nachhaltigkeitsinvestition im Rahmen der EU-Taxonomie-Verordnung.

Möglichkeiten und Grenzen der Verfahrensbeschleunigung in Krisenzeiten durch Einschnitte bei UVP und SUP
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Dass Planungs- und Genehmigungsverfahren in Deutschland zu lange dauern, ist kein Geheimnis. Auch Jahrzehnte nach der Einleitung noch nicht abgeschlossene Großprojekte sind eher die Regel als die Ausnahme. Insbesondere die Klimakrise und die durch den Angriffskrieg der Russischen Föderation auf die Ukraine ausgelöste Energieversorgungskrise erfordern eine möglichst rasche Planung, Genehmigung und Umsetzung der benötigten Energieinfrastrukturvorhaben.

Meeresschutz und Klimawandel
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2024)
Zum Gutachten des Internationalen Seegerichtshofs im Fall 'Climate Change and International Law'